Weekend Parijs

Ons weekendje stond weer op het progamma .

Dit keer gaan we 4 dagen naar Parijs , waar Zondag 09-10 de 20 km loop is .

We gaan daar met 22 personen { lopers en supporters } naar toe .

18 personen gaan met de bus en 4 personen op eigen gelegenheid .

Vrijdag 07-10 werden we tegen 8-15 uur op gehaald .

De bus was mooi op tijd , de groep uit Borne en Ineke en Gerard ter Beek zaten al in de bus .

En wat bleek nu , toen we bijna allemaal in de bus zaten. Kwam er ineens een verstekeling aan boord .

Het bleek Gert van der Esschert te zijn , hij was al een tijd goed bezig met gezondheid

11 kilo lichter was hij al . en nu vond hij het ook tijd voor een nieuwe look .

image001   zo zag hij er eerder uit en nu zo ..  image002

Zoek de verschillen  .

Na dat een ieder bekomen was , konden we vertrekken , in Leusden . stappen nog

4 personen in de bus en dan kunnen we richting Parijs .

Er waren geen files dus we rijden lekker vlot door , tot dat we op de hoogte van  Meerkerk zijn .

De bus is net aan het inhalen , hoorde we een harde klap , een Klap band rechts achter .

Bart , onze chauffeur , kon de bus veilig op de vlucht strook zetten , we kunnen dus niet verder .

Rijks water staat was er snel bij en de rechter rij baan ging op rood .

Er moet een andere bus komen .

We zijn onder begeleiding , voorzichtig via de vlucht strook naar het AC in Meerkerk gereden .

En zo hadden we als snel een koffie pauze , het wachten op de andere bus , deze kwam gelukkig uit de buurt , en konden we na een oponthoud van 3 uur weer verder .

De rest van de reis naar Parijs liep voorspoedig en kwamen we tegen 19-15 uur bij de sport beurs aan ,daar konden we de start bewijzen op halen , nadat de lopers hun start bewijzen en t,shirt hadden , zijn we naar het hotel gegaan , dat ligt in de La Défense , even buiten de stad .

Vermoeid maar blij dat we er waren , hebben we nog wat gedronken en toen hup naar bed .

Zaterdag 08 .

Na een goede nacht rust en een lekker ontbijtje , hebben we een excursie dagje .

We gaan de stad bekijken .

eerst staan de Sacré Coeur en Montmarte op het progamma .

daar hebben we ons een tijdje vermaakt , Yvonne was zo aardig om een levend standbeeld geld te geven , als dank mocht ze bij hem naast hem komen staan , hij staat op een verhoging en dat geeft een heel leuk plaatje , iedereen die ligt in een deuk en de camera,s leggen alles vast , zelf de Japanners , bleven maar foto,s maken , zo iets komen ze niet  vaak tegen . dus wie weet is Yvonne nu ook bekend in Japan ..

tegen 12-00 uur rijden we weer verder , dit maal gaan we naar de opera en het warenhuis Lafayette .

Onder weg toch nog weer een op onthoud en was een scooter rijder links tegen de bus aan geknald .

hij vond het nodig om links in te halen maar dat was een door getrokken streep en dus was hij fout , maar  gelukkig had hij niets en de bus ook niet maar de schrik zat er wel weer even in ,  met handje klap , kwamen ze er uit , hij was niet verzekerd , dus hij kon niets verhalen en koos eieren voor zijn geld , na een ½ uurtje konden we weer op gelucht verder , op naar de Opera en Lafayette .

Hier hebben we tot 15-00 uur de tijd om te winkelen en te lunchen .

Om 15-00 uur weer de bus in , hier komt  de gids ook in de bus en onder haar begeleiding rijden we 3 uur door Parijs .

Met een kleine uitstap bij Hotel des Invalides  , daar ligt Napoleon begraven , hij is gebalsemd en ligt in 7 kisten , ze waren zeker bang dat hij er weer uit zou komen .

Aan de andere kant stappen we weer in de bus en vervolgen we onze toer , bij de Notre Dame , nemen we afscheid van de gids , we zijn weer heel wat wijzer van de geschiedenis  van Parijs .

In  Ouartier Latin hebben de gelegenheid om te eten .

Na het eten , wat een ieder gesmaakt heeft , zijn we weer naar het hotel gegaan ,

Daar nog wat gedronken en was het tijd om naar bed te gaan , de volgende dag staat de 20 km loop op het progamma .

Zondag 09 .

Na een goede nacht rust en voor de lopers een licht ontbijtje was het tijd om naar de Pont d’Lena te gaan , daar is de start , helaas regent het , dat is wat minder , maar volgens Gerard ideaal om te lopen en een goede tijd neer te zetten .

We zijn aan de andere kant van de Eiffeltoren uit gezet , en de lopers hadden gelukkig plastic regen capes  , dus die kwamen goed van pas . hellaas heeft Rita een knie blessuren . ze moet de loop aan haar voor bij laten gaan ,hopelijk gaat het snel over zodat ze weer kan gaan rennen .

Al snel waren wij { de supporters}  ze uit het oog verloren . vanaf Bassin de Trocadéro , hebben wij een mooi overzicht van de start . die is op de Pont d’Lena , bij de Eiffeltoren .

Klok slag om 10-00 uur klinkt het start schot en komen er ruim 20000 lopers in beweging .

Het is een prachtig gezicht om dat te zien ,  na dat wij een kopje koffie hadden gedronken , zijn we naar de finish gegaan , deze is onder de Eiffeltoren .

We hebben een mooi plekje vlak voor de start op gezocht en nu maar wachten op onze lopers .

Wie zou als 1ste van ons binnen komen !! ?? 3 keer raden het is onze Road Runner  Rob .

Ik probeer van en ieder foto,s te maken maar dat ging  moeilijk , het is erg druk met binnen komen .

Maar na Rob kwam ineens Speedy Jaap langs mijn lens rennen en laat ik hem nu wel op de plaat vast heb kunnen leggen , hij is niet helemaal zuiver maar ik plaats hem toch maar .

. daarna Anja , Nicole , Gerrit , Roy , die ging over de finish even op zwart , dus hij heeft even de brancard en de EHBO uit getest en dat is goed bevonden , gelukkig ging daarna weer alles goed met hem { zelf denk ik dat hij wat extra aandacht wilde , en dat heeft hij nu ..

Na Roy kwam Dirk , Gert , Arie , Hans , Hanneke , Jan , Rens binnen , Rens en Yvonne sluiten de rij , ze hebben samen de race gelopen .

Ze hebben allemaal een mooie tijd neer gezet , het was wel een zware loop met al die klinkers en tunnels die ze voor hun kiezen kregen en onder hun voeten .de regen maakte het ook niet echt makkelijk , maar ze hebben het allemaal goed door staan .

Er kon daar  niet gedoucht worden , dus zodra iedereen in de bus was zijn we terug gegaan naar het hotel . daar konden ze bij komen van de loop . tegen 15-30 uur zijn we weer naar Ouartier Latin gegaan , daar hebben we weer lekker gegeten , en de avond is besloten met een licht toer door de stad . Parijs is dan op zijn mooist .

In het hotel weer aan gekomen , hebben we nog wat met ons alle wat gedronken , om daarna voldaan maar moe ons bed weer op te zoeken .

Maandag 10

We gaan Parijs weer verlaten , tegen 09-uur zijn we weer vertrokken en ondanks dat Parijs wakker wordt , en de wegen rond Parijs vol begint te stromen , kunnen we vlot door rijden .

Met onder weg in België nog een stop . en zo rijden we tegen 15-00 uur Nederland weer in , bij Meerkerk is er weer van bus geruild en konden we de reis verder vlogen , in Leusden is de 1ste groep uit gestapt en wij kwamen tegen 18-15 uur waren wij weer in Epe .

Daar hebben we afscheidgenomen van de lopers van Borne en natuurlijk ook van Ineke en Gerard ter Beek .

Het was weer een geslaagd weekend , mijn { onze } dank gaat dan ook uit naar Gerard , alles was weer goed geregeld .

En naar Rens voor de sponsoring van de shirts , ze zijn prachtig ,

En naar Roy , die is onze contact persoon naar Gerard toe .

En natuurlijk naar Speedy Jaap , voor de extra trainingen en begeleiding . we hopen dat de handdoek goed droogt en zo af en toe nog eens aan ons denk , te te lang hoor , maar je heb hem verdient .

En ook aan alle Supporters want zeg nou zelf wat is nu een loop zonder  SUPPORTERS .

En wie weet volgend jaar naar Brussel , we zullen het wel zien eerst nog maar van deze reis  na genieten .

Op mijn web-log kunnen jullie allerlei foto,s vinden . www.solango.punt.nl

In  3 delen onder het kopje Parijs .

Met vriendelijke groet Sjaan Durberg ..